احکام دختر و پسر

احکام و صیغه خواهر و برادری

احکام دختر و پسر

احکام و صیغه خواهر و برادری

هر کس سوالی شبهه ای داره می تونه بنویسه و من می پرسم و جواب می دم.

پیوندهای روزانه

مسائل مادی رو باید نوشت

دوشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۱ ب.ظ


 

سلام

احوال شما

سوال : اگر کسی پولی رو به کسی قرض داد ،

و یا اینکه بنا شد کاری رو شریکی انجام بدن ، باید بنویسند ؟

                                                                           

جواب : بله . حتما .

این طور نباید باشه که بگیم : بابا ! ما مثل دو تا برادر می مونیم .

این حرفها که نداریم .

نخیر ... !!!  خیلی هم داریم ...

 

حساب حساب ، کاکا برادر !!!

آخه یه نفر رو می شناختم ، بهش گفتم :

شما که می خواید این مغازه رو بزنید ، خب ! هر چی خرج

می کنید بنویسید و بعد نصفه کنید .

گفت : نه بابا ! من و این دوستم این حرفها رو نداریم که ... .

از داداشم گیله و شکایت دارم که از این دوستم ندارم .

 

خیلی رفیق توپیه بابا !

گفتم : توپ باشه یا کفش فوتبال فرقی نداره ، بنویس ... !!!

گفت : تو هم گیر دادی ها ...

آقا ! از ما اصرار از اون انکار !!!

 

حالا چی کار کرده بود !!!؟؟؟

مثلا این دوستم هر چی که نوشتنی و نقاشی  روی در و دیوار بود

 رو اون قبول کرده بود .

اون رفیقشم مثلا ویترین و کمد و ... .

آقا ! چشمت روز بد نبینه !!!

 

اینا کارشون بالا گرفت و دعوا کردن و از هم جدا شدن .

 

حالا !!! اون رفیقه اومد کمد و ویترین هاش رو برد و این دوستمون

هم نوشته های روی در رو دیوار  رو ...

آره  دیگه ... !!!

گفتم بنویس !! گفت : نه بابا مثل دو تا داداشیم .

بیا ! حالا داداشت کو ... ؟؟؟

 

گفتم : هر چی هست نصفه کنید ... .

گفت : بابا ! این قده گیر نده ...!!!

بیا ! حالا نوشته ها و نقاشی ها رو بردار برو ... .

 

خداوند در سوره بقره آیه ۲۸۲ می فرماید :

ای کسانی که ایمان آوردید ، چون به قرض و نسیه معامله کنید ،

تا زمان معینی ، بنویسید .

 

فقط دو  تا نکته اش رو می خوام عرض کنم :

 

۱ ـ این آیه ، بزرگترین آیه قرآن هست .

و در مورد مسائل حقوقی هم هست .

 

به مسائل مادی بیشتر اهمیت بدیم ...

 

نه اینکه دل به مال دنیا ببندیما ، نه !!! اما بی خیال هم نباید بود .

 

توی قنوت نماز مون چی می خونیم ؟؟؟

می گیم : ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخرة حسنه ...

خدا یا ! در دنیا به ما حسنه بده ،

 بعد می گیم ، در آخرت هم حسنه بده .

 

اول دنیا ، بعد آخرت .

  اما عرض کردم : دل بستن به مال دنیا نه ...!!!

 

۲ ـ خدا فرموده : ای کسانی که ایمان آوردید !!!

نفرموده : مردها ... یا زنها ... .   همه باید این طور باشند .

هم خانمها و هم  آقایون .

نظر شما چیه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۳
حسین یاوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">