احکام دختر و پسر

احکام و صیغه خواهر و برادری

احکام دختر و پسر

احکام و صیغه خواهر و برادری

هر کس سوالی شبهه ای داره می تونه بنویسه و من می پرسم و جواب می دم.

پیوندهای روزانه

خاطره نماز از اعتکاف

شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۲۳ ب.ظ


سلام

احوال شما

 

امروز می خوام یه خاطره از اعتکاف براتون بگم .

توی اعتکاف یکی اومد و به من گفت : اگه خدا حاجت من رو داد که هیچ و الا دیگه نماز نمی خونم !!!

من گفتم : خب! نخون . گفت : چی ...!؟ گفتم : گفتم که نخون .

گفت : چرا ...؟؟؟!!!

گفتم : خدا  چه نیازی به نماز خوندن تو داره ؟ این همه نماز نمی خونند ، این همه روزه نمی شن ، خب! تو هم یکیش...

گفت : یعنی نمی خوای بگی نماز بخونم ؟!

گفتم : نه . چون ما نماز رو برای خودمون می خونیم ، نه برای خدا .

آفتاب نیازی به ما نداره . ما نیاز به آفتاب داریم که خونه خودمون رو رو به آفتاب می سازیم .

گفتم ! من دارم می خندم ،  فکر می کنی مشکل ندارم ؟

فقط تو مشکل داری که گریه می کنی ؟

من که می خندم چون : کار من از گریه گذشته ، من به آن می خندم

فکر می کنی من مریضی ندارم ...؟؟؟ فکر می کنی من مشکل توی زندگیم ندارم . فکر می کنی همه کارهام جوره ...؟

فقط سرش رو پایین انداخته بود و گوش می کرد .

ببینم ! تو شکر چیزهایی که خدا بهت داده رو کردی که یه چیز دیگه می خوای ؟؟؟

تو یادت هست که دندون داری ؟؟؟ یا وقتی دندونت درد میاد یادت میاد ؟

یادت هست که چشم داری ؟ گوش داری .  می تونی حرف بزنی و زبون داری .  دست داری ؟؟؟

رفتی کسانی رو ببینی که  پا ندارند . یا دست ندارند . چشم ندارند .

همین جوری فقط می ری اینترنت و چت می کنی و کامنت میذاری و وب می سازی و عکس می بینی . آهنگ گوش می کنی و هزاران هزار چیز دیگه .

گفت : الان اومدم اعتکاف که خدا حاجتم رو بده ...

گفتم : همین دیگه ... گفت چی ؟

گفتم : همین دیگه اون دنیا کسانی که  می رن بهشت ۳ گروه هستند :

یکی کسانی که خدا رو عبادت کردند که برن بهشت .

یکی خدا رو از ترس اینکه نبرتشون جهنم عبادت کردند .

یکی هم بخاطر خود خدا . چون خداست عبادتش کردند .

کدوم یکی از اینها رو خدا بیشتر دوست داره و بیشترمیلش هست ؟؟؟؟

اونی که از ترس عبادت کرده ؟

 یا برای بهشت رفتن ؟

یا برای خود خدا ؟

یه کم فکر کن ...

آقا سرتون رو درد نیارم ، گفتم گفتم گفتم  ...

شاید سه ربع یا یک ساعت باهاش صحبت کردم . گفتم تو نماز نخون .

مثل خیلی های دیگه

گر جمله کائنات کافر گردند           بر دامن کبریائیش ننشیند گرد .

آقا کار بجایی کشید که این پسر بزرگ که شاید ۲۰ ساله ۲۲ ساله نمی دونم ، جلو  همه گریه می کرد و می گفت : اشتباه فکر می کردم . اشتباه ...

آیا ما هم  همین طور فکر می کردیم ؟ که اگر نماز نمی خونیم بخاطر اینه که خدا حاجتمون رو نمی ده .

من یه جور دیگه می گم .

می گم نمازمون رو دوباره شروع کنیم و بخونیم و اونایی هم که نخوندیم کم کم قضا کنیم و بگیم : خدا یا ! رفیق ! من نوکرتم . کمکم کن کارایی که تو دوس داری انجام بدم که حاجتم رو بدی .

نظر شما چیه ؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۳
حسین یاوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">