احکام دختر و پسر

احکام و صیغه خواهر و برادری

احکام دختر و پسر

احکام و صیغه خواهر و برادری

هر کس سوالی شبهه ای داره می تونه بنویسه و من می پرسم و جواب می دم.

پیوندهای روزانه

غیبت کردن حرومه ؟

چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲ ق.ظ

سلام

احوال شما

سوال شرعی : غیبت کردن یعنی چه ؟

جواب : غیبت کردن یعنی این که : پشت سر کسی حرفی بزنند که اگر جلو روش این حرف رو بزنند ناراحت می شه .

مثلا من و شما جواد آقا رو می شناسیم ، حالا من بگم : شنیدی جواد آقا چی کار کرده ؟

اولا : اگر طرفی که از او بد گویی می شه رو نشناسید ، و این حرفها رو بشنوید و یا بگید، غیبت نیست ، اما کار درستی هم نیست .

دوم اینکه : نمی شه گفت که ، غیبتش نباشه ها اما ...

باگفتن  کلمه " غیبتش نباشه"  این مجوز غیبت کردن نیست .

یعنی وقتی داریم پشت سرش حرف می زنیم و غیبت هست ، غیبت هست دیگه . حالا چه بگیم غیبتش نباشه چه نگیم .

به هر حال غیبتش هست و حق الناس هست .

و سوم اینکه : بعضی ها می گن : این صفتش هست ، یا می گن : من جلو رویش هم می گم .

اینها مجوز غیبت کردن نیست .

نظر شما چیه ؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۰
حسین یاوری

نظرات  (۱)

سلام و ادب
کار بسیار مفید و مهمی را انجام میدهید. برایتان آرزوی توفیق بیشتر دارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">