احکام دختر و پسر

احکام و صیغه خواهر و برادری

احکام دختر و پسر

احکام و صیغه خواهر و برادری

هر کس سوالی شبهه ای داره می تونه بنویسه و من می پرسم و جواب می دم.

پیوندهای روزانه

اثبات ولایت علی ابن ابی طالب.حدیث منزلت

چهارشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۵ ب.ظ


اثبات ولایت علی ابن ابی طالب (علیه السلام)

یکی از دلایل اثبات ولایت علی ابن ابی طالب حدیث منزلت است .

حدیث منزلت چیست ؟

 در روایات آمده که پیامبر در حدیثی بنام حدیث منزلت به امیر المومنین فرمودند:

انت منی بمنزله هارون من موسی ، الا انه لا نبی بعدی .

یعنی: علی جان ! منزلت تو  نسبت  به من ، مثل منزلت هارون است به موسی هست

یعنی : 

اولا  هارون و موسی برادر بودند تو هم با من برادری

دوم  هارون وصی و جانشین موسی بود تو هم جانشین من هستی

اما هارون  پیامبر بود  ، ولی تو پیامبر نیستی .

پس نتیجه می گیریم که جانشین بلا فصل پیامبر  ،

علی ابن ابی طالب است .

 

منبع : الصواعق المحرقه  ص ۱۱۹ ( از کتب اهل تسنن )به نقل از کتاب احتجاج شیخ

 طبرسی  جلد اول

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۶
حسین یاوری

نظرات  (۳)

سلام
دوست عزیز اگر مایل به تبادل لینک هستید سایت ما را با نام cyber8 لینک کنید .

من شما را لینک کردم.
باتشکر
۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۴۸ احسان پروانه
سلام
ممنون از اینکه اومدید وبلاگم ، مطالب وبلاگتون خیلی خوب و مفید هستن .
شما لینک شدید

منو با نام cyber8 لینک کن.

http://cyber8.blog.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">