احکام دختر و پسر

احکام و صیغه خواهر و برادری

احکام دختر و پسر

احکام و صیغه خواهر و برادری

هر کس سوالی شبهه ای داره می تونه بنویسه و من می پرسم و جواب می دم.

پیوندهای روزانه

ترجمه یک آیه از جزء دهم قرآن "خمس دادن "

شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۱ ق.ظ


 

سلام

احوال شما

امروز ترجمه یک آیه از جزء دهم قرآن .

ترجمه آیه ۴۱سوره انفال : بدانید هر چه از غنیمت بدست می آورید

همانا یک پنجم آن برای خدا و رسولش هست ...

 

چند نکته

 

۱ ـ خمس دادن واجب هست .

هر کس که درآمد دارد ، خمس دادن بر او واجب هست .

۲ ـ خمس دادن برکت به همراه دارد .

۳ ـ خمس دادن با مالیات دادن حسابش جداست .

مالیات دادن ، برای پلیس و اورژانس و فضای سبز و مدرسه و

 آسفالت و... هست .

اما خمس دادن از واجبات دینی هست .

بابا ما که کار دولتی می کنیم و از حقوق مون کم می کنند !!!!!

نه عزیز من ، الان گفتم  اون مالیات هست . نه خمس .

 

البته اگر دفتر مرجع تقلید بریم و اونجا هر چی هست بگیم

و حساب کنیم و همون جا هم پرداخت کنیم بهتر هست .

 

یه خاطره

 

یه نفر اومد از من پرسید خمس چیه ؟

گفتم : خمس دادن یعنی اینکه ، مثلا شما ماهی ۱۰۰ هزار تومان درآمد داری .

یک سالش می شه یک میلیون و دویست هزار تومان .

یک میلیونش رو خرج کردی .

دویست هزار تومانش رو پس انداز کردی .

از این دویست هزار تومان ، یک پنجمش مال تو نیست .

با عصبانیت گفت :  پس مال کیه ؟

گفتم : چرا ناراحت می شی !!! بابا صبر کن الان می گم .

با هزار ترس و لرز باقیش رو گفتم ...

گفتم : یعنی نصفیش سهم امام زمان و نصفیش هم سهم  سید فقیر هست .

یه خورده آروم شد و گفت : خب حالا شد .

بعد گفت : حالا باید چی کارش کرد ؟

گفتم : باید بدی به دفتر مرجع تقلیدت .

گفت : پول ندارم که بدم !!!

گفتم : بر می گرده . برکتش رو هم همراه خودش میاره .

گفت : مطمئنی !!!؟؟؟

گفتم : یه بار امتحان کن .

گفت باشه .

۸ هزار تومان به من داد .

سه روز بعدش . خدا می دونه سه روز بعدش ، به من زنگ زد و

 گفت : حسین جون دمت گرم .

گفتم : دم خودت گرم !!!

چی شده ؟

گفت : برگشت .

گفتم : چی برگشت !!؟؟

خدایا به امید خودت یه بلایی سرما نیاره .

این خیلی ناراحته !!!!

بسم الله الرحمن الرحیم . آب دهانمو فرو دادم و گفتم : چی برگشت ؟؟؟

گفت : اون پول خمسی که داده بودم ، برگشت .

یه خورده خیالم راحت شد .

یه آهی کشیدم و گفتم : آهان ... اون و می گی .

                 گفتم برکت می کنه و بر می گرده ...


نظر شما چیه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۱
حسین یاوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">