احکام دختر و پسر

احکام و صیغه خواهر و برادری

احکام دختر و پسر

احکام و صیغه خواهر و برادری

هر کس سوالی شبهه ای داره می تونه بنویسه و من می پرسم و جواب می دم.

پیوندهای روزانه


 

سلام

 احوال شما

دوما یه سوال : چرا امام حسن را  ، حسن  نامیدند ؟

جواب : 

چون امام حسن بدنیا آمدند ، حضرت فاطمه بحضرت علی گفت :

برای طفل نامی بگذارید .

 حضرت علی فرمود : بر رسول خدا  پیشی نمی گیرم در نامگذاری  .

وقتی طفل را  نزد پیامبر بردند ، آن  حضرت فرمودند :

 من نیز بر پروردگار خود سبقت نمی گیرم .

خداوند به جبرئیل امر فرمود به سوی پیامبر برو ، 

 سلام مرا به او برسان و تهنیت بگو .

و بگو که علی نسبت به تو  ، به منزله هارون است به موسی .

پس نام فرزند اول  هارون را بر این مولود بگذار .

پیامبر فرمود : نام فرزند هارون چه بود ؟

جبرئیل گفت : شبر . 

پیامبر فرمود : زبان  من عربی هست !

جبرئیل گفت : نام او را حسن بگذار .

منتهی الامال ص ۲۶۴ و ۲۶۵

 

اما ترجمه یک آیه از جزء پانزدهم قرآن .

خداوند در سوره اسراء آیه ۲۳ می فرماید :

پروردگارت فرمان داده جز او را نپرستید ، و به پدر و مادر خود نیکی کنید .

هر گاه آنها به سن پیری برسند کمترین اهانتی به آنها روا مدار .

 

چند نکته

 

اول اینکه : خداوند بعد از عبادت او  ،  فرموده : به پدر و مادر خود احترام کنید .

خب ! خیلی باید احترم پدر و مادر ارزش بالایی داشته باشه

که بعد از عبادت خدا ، امر به نیکی به پدر و مادر کرده .

دوم اینکه : وقتی پدر و مادرمون پیر می شن ، احترام که هیچ ،

اگر بی احترامی نکنیم خوبه !!!

آخه یه نفر اومد پیش پیامبر و عرض کرد  یا رسول الله :

من خیلی گناه کردم . آیا راه توبه ای برای من هست ؟

پیامبر فرمودند : مادر داری ؟

اون شخص گفت : نه !!! اما یه پدر پیر دارم .

پیامبر فرمود : برو به پدرت نیکی کن .

بعد از اینکه شخص رفت ، پیامبر فرمودند :

                            ای کاش مادر داشت ...


نظر شما چیه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۰
حسین یاوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">